تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/27 - 13:11
کد خبر: 488090

بررسی حواشی یک جشن دانشجویی؛

جنجال جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه شریف/ از واکنش بسیج دانشجویی تا استعفای رئیس دانشگاه +فیلم

جنجال جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه شریف/ از واکنش بسیج دانشجویی تا استعفای رئیس دانشگاه +فیلم

دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌ کردن ناهنجاری اتفاق‌ افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.»

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ که با حضور ریاست دانشگاه و معاون آموزشی‌اش برگزار شد حواشی را با خود به همراه داشت.

متأسفانه در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد .

دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌ کردن ناهنجاری اتفاق‌ افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.»

مهلت ۴۸ ساعته به دانشگاه برای پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه

این در حالی است که دکتر علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم روز گذشته در توییتی نوشت: «پیرو اتفاقات ناهنجاری که در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف افتاده است، وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف ۴۸ ساعت صادر کرد. با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.»

جنجال جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه شریف/ از واکنش بسیج دانشجویی تا استعفای رئیس دانشگاه +فیلم

 واکنش حساب توییتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و در فضای مجازی منتشر کرد: بنگاه سرمایه داری تصویری است که مدیران دانشگاه شریف از آن دارند و برای راحتی جزیره سرمایه داران حاضرند از خطوط قرمز هم بگذرند. اعتبار و صندلی های دانشگاه را به امید واهی نفروشید!

ریاست دانشگاه با حضور در برنامه، ضعف حاکمیت دانشگاه را بیش از پیش نشان داد و باید پاسخگو باشد.

جنجال جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه شریف/ از واکنش بسیج دانشجویی تا استعفای رئیس دانشگاه +فیلم

دانشگاه صنعتی شریف در خصوص حواشی پردیس کیش عذرخواهی کرد

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در خصوص حواشی مراسم دانش‌آموختگی پردیس بین‌الملل کیش اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، برگزار شد.

متأسفانه، در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد که در شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مشارکت در اهدای بخشی از جوایز و ترک سالن همایش از سوی رئیس دانشگاه شد.

دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌کردن ناهنجاری اتفاق افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.»

رئیس پردیس کیش دانشگاه شریف استعفا داد

علی سلک غفاری رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه شریف باتوجه به حواشی مراسم فارغ‌التحصیلی این دانشگاه در نامه ای به رئیس دانشگاه شریف استعفا داد. در این پیام که خطاب به جلیلی، رئیس دانشگاه و رئیس هیئت امناء پردیس کیش نوشته شده این‌طور آمده:

جنجال جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه شریف/ از واکنش بسیج دانشجویی تا استعفای رئیس دانشگاه +فیلم

«ضمن اظهار تأسف از عدم رعایت مقررات و شئونات دانشگاهی برخی از دانش‌آموختگان این پردیس ... ضمن عدم تأیید این رفتار خارج از عرف، به‌منظور صیانت از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ شأن دانشگاه صنعتی شریف، ادامه مسئولیت به‌عنوان رئیس پردیس بین‌الملل شریف کیش را به صلاح نمی‌دانم و بدینوسیله استعفای خود را به آن مقام محترم و هیئت امنای محترم پردیس بین‌الملل شریف کیش تقدیم می‌دارم.»

واکنش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در پی انتشار تصاویری از جشن فارغ التحصیلی پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه باهم میخوانیم:

1- ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دعوت امام جمعه کیش و در موضوع مسائل و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی بیش از ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های این جزیره، سفر دو روزه‌ای به جزیره کیش داشته‌اند و در 4 جلسه مفصل با روحانیت، فعالان فرهنگی انقلابی، مدیران منطقه و رؤسای دانشگاه‌ها و سه سخنرانی در مساجد کیش به طرح و برررسی مسائل گوناگون پرداخته‌اند.

2- در حاشیه این سفر و حضور ۲۰ دقیقه‌ای امام جمعه و روحانیت و رئیس نهاد در جشن فارغ التحصیلی موضوع خلاف شئون و ضوابط در جلسه اتفاق نیفتاده و رفتارهای غلط در انتهای مراسم و پس از خروج مهمانان رخ داده است.

3- به محض اطلاع ریاست نهاد از حاشیه‌های رخ داده گلایه و تذکر به رئیس دانشگاه صنعتی شریف و رئیس پردیس کیش داده شد و منتظر اقدام مناسب دانشگاه در برخورد با تخلف و پیگیری از وقوع تخلفات مشابه هستیم.

4- قاطبه‌ی دانشگاهیان، دوستدار انقلاب و اسلام و دلداده‌ی ایران قوی هستند و بی‌تردید فضای دانشگاهی در شرایطی بهتر از جامعه به تأمین اهداف عالی نظام همت گمارده و ضریب دادن به آسیب های رخ داده در این محیط برای آن است که ذهن متدینین و جامعه را نسبت به دانشگاه بدبین کنند. با افتخار باید گفت بهترین برنامه‌های دینی، هیئتی، انقلابی، خیریه و جهادی کشور در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت مستمر در حال اجرا است.

5- در پایان تاکید می‌شود تخلف از حدود الهی در هیچ محیطی پذیرفته نیست و برخورد با ناهنجاری‌های صورت گرفته مورد مطالبه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز هست. توفیق خود و همگان به کسب رضای الهی و عمل به وظیفه را از خداوند متعال خواستاریم.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top